30 اوت 2022-بر اساس مطالعه ی جدید محققان موسسه ملی سرطان آمریکا، نوشیدن چای سیاه حداقل دو بار در روز خطر مرگ را تا 13 درصد کاهش می دهد. مصرف بیشتر چای همچنین خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد .موضوع جالب توجه این بود که تهیه چای با شیر یا شکر تفاوت قابل توجهی در میزان مرگ و میر ایجاد نکرد.

حدود نیم میلیون شرکت‌کننده ی40 تا 69 ساله، در تحقیقات اولیه مبتنی بر پرسشنامه شرکت کردند که در سال 2006 آغاز و در سال 2010 به پایان رسیده بود. در پیگیری‌ 11 ساله، اطلاعات مرگ از سرویس بهداشت ملی بریتانیا در کنار داده‌های اصلی از بیوبانک انگلستان قرار گرفت.

در حالی که تحقیقات قبلی در مورد مصرف چای و فواید مرگ و میر بر روی جمعیت های آسیایی - که عمدتاً چای سبز می نوشند - متمرکز شده بود، این مطالعه یکی از بزرگترین و جامع ترین مطالعات در مورد چای سیاه و مرگ و میر است .85 درصد از مردان و زنان شرکت کننده در مطالعه چای می نوشیدند که 89 درصد از آنها چای سیاه مصرف می کردند.

در مقایسه با افرادی که گزارش دادند چای مصرف نمی کردند، شرکت‌کنندگانی که حداقل دو فنجان یا بیشتر در روز چای می‌نوشیدند، 9 تا 13 درصد کمتر در معرض خطر مرگ و میر بودند. مصرف بیشتر چای نیز با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی، بیماری ایسکمیک قلبی و سکته همراه بود.

نحوه تهیه چای، مانند افزودن شیر یا شکر، و دمای نوشیدن ترجیحی آن، تفاوت کمی در نتایج ایجاد کده بود که از نظر آماری معنی دار نبود، و همچنین سرعت متابولیسم کافئین توسط افراد متفاوت بود.

دکتر Artalejo، استاد پزشکی پیشگیرانه و بهداشت عمومی در دانشگاه خودمختار مادرید، گفت: این مقاله نشان می‌دهد که مصرف منظم چای سیاه با کاهش متوسط ​​مرگ ‌ومیر کلی و به‌ویژه بیماری‌های قلبی عروقی در طی 10 سال در جمعیت عمومی بالغ میانسال بریتانیا، عمدتا سفیدپوست، در ارتباط است.

این مطالعه باید با اندازه گیری های مکرر مصرف چای در طول زمان تکرار شود و مرگ و میر افرادی که چای را به طور مداوم مصرف نمی کنند، با کسانی که شروع به مصرف چای کرده اند یا مصرف چای خود را در طول زمان افزایش داده اند، و کسانی که اصلا چای مصرف نمی کنند و کسانی که سال ها چای می نوشند، مقایسه شود.

تحقیقات قبلی همچنین نشان داده بود که نوشیدن چای سیاه می تواند خطر حمله قلبی را تا 60 درصد کاهش دهد و در عین حال به طور قابل توجهی شانس ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

این مطالعه در Annals of Internal Medicine منتشر شد.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2022/aug/drinking-two-cups-of-tea-a-day-could-help-you-live-longer.html